Forum "Sztolnie" Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Wrocławskie Metro Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Gość






PostWysłany: Sob 10:41, 25 Lip 2009 Powrót do góry

BSWolf napisał:

Kanaly fi 800 jest taka mapka z zaznaczona kanalizacja, wrzucona na Hydral, sa tam pokazane kanaly i siec gazowa, w roznych rejonach miasta przekroj kanalow sie zgadza, ale w rejonie poludniowym, jest kilka kanalow ktore maja srednice od 1200 -800 jednostek nie ma podanych, ale raczej bardziej na osobowicach (osiedle) jest kanal srednicy 56cm niz 5,6cm (bo wtedy to by wieksza "kupa" sie zapchal)


Czy moge prosić o podanie linka do tej mapki na "Hydralu" , buszowałem tam , a na nią nie natrafiłem
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:18, 25 Lip 2009 Powrót do góry

Zrobilem blad w tlumaczeniu, mapa dotyczy nie sieci odprowadzania a zaopatrywania w wode, jednostki nalezy rozumiec jako milimetry.
Moj blad.
Moge sie tlumaczyc jedynie tym ze glodnemu chleb na mysli Laughing


Ostatnio zmieniony przez BSWolf dnia Sob 12:20, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 12:12, 07 Mar 2010 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

Źródło: Jerzy Ostaszewicz, Marian Rataj, Szybka Komunikacja Miejska, 1979


EDIT:
Zostawiłem tylko link bo forum się rozmywa


Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Nie 12:19, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 12:17, 07 Mar 2010 Powrót do góry

Metro i Wrocław

Gazeta Wrocławska
Bartłomiej Knapik

2010-03-06 06:00:38

Naukowcy: już dziś policzmy, ile kosztuje metro Urzędnicy: nie wykluczamy, że je wybudujemy

Czy we Wrocławiu powinno powstać metro? Naukowcy twierdzą, że najwyższy czas przemyśleć ten pomysł. - Nie powiem, że trzeba dziś zacząć budowę metra we Wrocławiu. Trzeba policzyć, kiedy stanie się to opłacalne - tłumaczy Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.

Przypomina, że Niemcy planowali budowę alei Wielkiej Wyspy sto lat temu, a my dopiero dziś zabieramy się do budowy jej pierwszej części, czyli mostu Wschodniego. - Dlatego musimy zacząć rozmawiać o metrze już teraz - twierdzi naukowiec.

Urzędnicy jeszcze się do tego nie zabierają. Ale nie mówią nie. - Studium zagospodarowania przestrzennego nie wyklucza możliwości budowy metra we Wrocławiu - zapewnia Marek Żabiński, wicedyrektor Biura Rozwoju Wrocławia. Przez lata w stolicy Dolnego Śląska powracał mit, że budowa metra jest u nas niemożliwa ze względu na wody podziemne, choć przecież już Niemcy przymierzali się do tego, by budować we Wrocławiu metro.

Ten mit nie ma oparcia w rzeczywistości.
Skoro dało się je zbudować w nadmorskich miastach, takich jak Amsterdam czy Sankt Petersburg, to znaczy, że i u nas się da. Udowodniła to niedawna konferencja naukowa Polskiej Akademii Nauk, poświęcona właśnie temu zagadnieniu. Wniosek z niej jest prosty: budowa metra w stolicy Dolnego Śląska jest możliwa.

- Żeby zdecydować: kiedy i gdzie zacząć budowę metra, trzeba zacząć to liczyć już dzisiaj - mówi Gisterek. Obliczenia muszą uwzględniać współczesną technikę i geologiczne uwarunkowania Wrocławia, a także potencjalną liczbę pasażerów. Trzeba zaplanować, jaką funkcję spełniałoby ono w naszym mieście.

- Budowa będzie miała sens tylko wtedy, gdy metro i kolej staną się podstawowym środkiem poruszania się po mieście, a tramwaje i autobusy będą dowoziły do niego pasażerów - podkreśla Gisterek. We Wrocławiu nie ma problemu z liniami kolejowymi. - Być może u nas sprawdziłby się system mieszany. Kolejka, która zagłębia się pod ziemię przy dworcu Świebodzkim, ma stację pod Rynkiem i pl. Grunwaldzkim, a na powierzchnię wyjeżdża na Wielkiej Wyspie albo tuż za nią - zastanawia się Igor Gisterek.

Nawet metro w Nowym Jorku ma 40 proc. tras na powierzchni. A u nas, między mostem Szczytnickim a dworcem Świebodzkim jest niecałe 4 km, a między dworcami: Głównym i Nadodrzem - 3 km. Budowę dwóch takich linii inżynierowie we Wrocławiu planowali już pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Na dworcach metro mogłoby wyjeżdżać wprost na tory kolejowe. A za mostem Szczytnickim na tramwajowe torowisko.

W Warszawie koszt budowy kilometra tunelu, wraz z całą infrastrukturą, stacjami i taborem, wyniósł ok. 93 mln zł. U nas, ze względu na grunt, budowa byłaby trudniejsza, a więc droższa. Nie wiadomo jednak, o ile. Gdyby zbudować u nas tylko te dwie linie, krzyżujące się pod Rynkiem - łącznie 7 km tunelu - po cenach z Warszawy kosztowałoby ok. 700 mln zł, czyli mniej niż stadion na Maślicach. Może więc warto policzyć, o jakiej dokładnie kwocie mówimy. Może się okazać, że stać nas na to.
Budowa będzie miała sens tylko wtedy, gdy metro i kolej staną się podstawowym środkiem poruszania się po mieście.

Nie jest za małe

Nie jest prawdą, że we Wrocławiu mieszka za mało ludzi, by myśleć o budowie podziemnej kolei.
Metro działa między innymi w półmilionowej niemieckiej Norymberdze, a także w hiszpańskim Bilbao, gdzie mieszka 350 tys. osób. W tej chwili linię metra o długości 4 km buduje również półmilionowy Lipsk.

[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:01, 07 Mar 2010 Powrót do góry

a moglbys Slaworow wrzucic z tej ksiazki o szybkiej komunikacji miejskiej fragment dotyczacy planowanej budowy metra ?
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 18:26, 07 Mar 2010 Powrót do góry

Nie mogę bo nie mam tej książki. Fragment powyżej znalazłem na innym forum (niedotyczącym eksploracji - żeby nie było...)


Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Nie 18:27, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:51, 07 Mar 2010 Powrót do góry

w sumie te prace projektowe to tez ciekawy temat, bo ile razy sie slyszy "a bo niemcy to projektowali metro" - ja czytelem o tym tylko w jednej pracy Malachowicza, i to byly doslownie dwa wersy. W Archiwum Budowlanym nic nie wiedza o takich projektach - teraz wlasnie pierwszy raz widze tutaj na forum jakis "projekt" ktory byl przez jakies instytucje brany mniej lub wiecej serio. Ciekawy temat.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Nie 21:07, 07 Mar 2010 Powrót do góry

Przy okazji jest to bardzo ciekawy projekt modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Np. budowa linii kolejowej na północy Wrocławia, łączącej trasę na oborniki z trasą na Wołów i Środę Śląską oraz modernizacja północnego odcinka obwodnicy kolejowej. Dziś już raczej nie ma mowy o takiej nitce. Nie znalazłoby to ekonomicznego uzasadnienia, ale może w latach 70tych takie jeszcze było.
Zobacz profil autora
zolthar1




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 23:06, 29 Mar 2010 Powrót do góry

Witam Wszystkich !
Sledzę z zainteresowaniem wątek o metrze we Wrocławiu na Tym i na pokrewnym forum i widzę że nikt nie natrafił w necie na stronkę o podziemiach w Berlinie ( ponieważ jestem nowy muszę nabić 3 posty by zamieścić link ).
Zobacz profil autora
zolthar1




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 23:09, 29 Mar 2010 Powrót do góry

A mozna tam znaleźć informację o starodawnym tunelu tramwajowym
pod rzeką Szprewą , zbudowanym jeszcze za cesarza Wilhelma 2go , czyli na przełomie XIX i XX wieku .
Zobacz profil autora
zolthar1




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 23:16, 29 Mar 2010 Powrót do góry

Tunel ten w dzielnicy Treptow , zaczął przeciekać jeszcze przed 1szą wojną i musiał zostać zamknięty , tak że za Hitlera i za czasów 2giej wojny mało kto w ogóle o nim wiedział i pamiętał że coś takiego jest .Jedynie krótki fragment był wykorzystywany jako schron p-lot .
Specjalne tramwaje do jego obsługi ( musiały być obniżone ) dostarczyła znana firma AEG .
Zobacz profil autora
zolthar1




Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław

PostWysłany: Pon 23:29, 29 Mar 2010 Powrót do góry

A oto link: [link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz profil autora
BSWolf




Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:11, 30 Mar 2010 Powrót do góry

i co to ma do rzeczy ? Ta strona i tak jest chyba wszystkim doskonale znana.
Zobacz profil autora
Slaworow
Administrator



Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt

PostWysłany: Wto 23:38, 30 Mar 2010 Powrót do góry

Oto prosty przykład, w jaki sposób we Wrocławiu powstają legendy o podziemnych tunelach, dworcach itd.


Pociąg z lotniska na stadion nadjedzie z opóźnieniem

Szanse na to, by przed Euro 2012 powstało połączenie kolejowe wrocławskiego lotniska ze stadionem, są bardzo niewielkie. Wszystko dlatego, że Polskie Linie Kolejowe, wciąż nie rozpisały przetargu na tę inwestycję

Projekt nowego terminalu na Strachowicach zawiera podziemny peron kolejowy. Dzisiaj jest on już gotowy w 66 proc. Władze miasta zaplanowały połączenie kolejowe lotniska ze stadionem, bo zwiększy to nie tylko atrakcyjność portu i stadionu, ale też całego Wrocławia, bo pociągiem będzie można szybko dotrzeć do centrum miasta. Podobnie uważa Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska i podaje kolejny argument za połączeniem kolejowym: - To będzie również wielkie ułatwienie dla mieszkańców Dolnego Śląska. Jeśli bilet tanich linii lotniczych kosztuje 100-200 zł, a za taksówkę z centrum miasta na lotnisko muszą zapłacić 40 zł, to atrakcyjność takiego wylotu spada, bo za duży jest stosunek kosztu dojazdu na lotniska do ceny biletu. Gdyby była kolej, mielibyśmy więcej pasażerów.

Za dwa tygodnie podziemny peron kolejowy na wrocławskim terminalu ma być gotowy. Problem w tym, że może stać jeszcze długo kompletnie nieużywany. Za wybudowanie czterokilometrowego odcinka z lotniska do Żernik są odpowiedzialne Polskie Linie Kolejowe. Kłopoty z inwestycją są co najmniej od kilku miesięcy, bo PLK długo nie mogło dogadać się z miastem co do tego, jak ma połączenie przebiegać - pod ziemią czy na powierzchni. PLK tłumaczyło, że nie ma pieniędzy, by budować tunel, a miasto upierało się przy tym wariancie, bo inny kolidowałby z rozbudową alei Stabłowickiej. Ostatecznie stanęło na tym, że Wrocław wydłuży nad aleją wiadukt, który będzie kosztować kilkanaście milionów złotych, a PLK ma puścić ruch kolejowy w kierunku lotniska na ziemi. (...)

Reszta:
[link widoczny dla zalogowanych]



<center>a teraz jaka jest prawda?</center>



W Porcie Lotniczym Wrocław rozpoczęła się budowa tunelu, który połączy nowy terminal z przyszłą stacją kolejową. Na poziomie minus jeden powstaje wykop pod sześćdziesięciometrowy pieszy łącznik.

Zgodnie z projektem pasażerowie będą przechodzić tunelem z nowego terminalu na teren podziemnego peronu stacji kolejowej Wrocław-Lotnisko. Według założeń długofalowego planu rozwoju Wrocławia nowa linia kolejowa połączy w przyszłości lotnisko z centrum miasta.

- Nowy terminal powstaje na wiele lat. Już teraz stawiając fundamenty, musimy uwzględnić długoterminowe plany i przygotować piesze połączenie z planowaną stacją kolejową. Dzięki temu przyszła budowa peronu kolejowego nie spowoduje konieczności przebudowy dróg dojazdowych do budynku terminalu - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław.

Koszt budowy pieszego tunelu to ok. 1 mln zł. Port Lotniczy oraz władze samorządowe Wrocławia i Województwa Dolnośląskiego wspólnie zabiegają w PKP PLK o przyspieszenie budowy połączenia kolejowego jeszcze przed UEFA EURO 2012.

(...)

informacja prasowa...


Czyli nie żaden tunel kolejowy, ale podziemny łącznik pieszy do przyszłej stacji.
Zobacz profil autora
Gość






PostWysłany: Pon 20:04, 05 Kwi 2010 Powrót do góry

Dziwne że ludzie dali się na to nabrać, ponieważ na zdjęciach dołączonych do artykułu można zauważyć że tunel ma około 4 metrów wysokości a więc za mało żeby zmieścił się tam pociąg. Gazeta Wrocławska i Wyborcza odkąd pamiętam publikują artykuły ze zmanipulowanymi informacjami lub po prostu artykuły zawierające same "farmazony". Przykładem może być tutaj artykuł: "Wrocław miasto wieżowców!" opublikowany jakiś czas temu w jednej z tych gazet.
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)