Autor |
Wiadomość |
hispo33
|
Wysłany:
Pią 15:25, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Hack był otwarty jeszcze w poprzedni weekend i nie było żadnych oznak aby miało się to zmienić - w środku spotkaliśmy przynajmniej 3 czeskie ekipy więc sezon otwarty na całego. |
|
|
Biker
|
Wysłany:
Pią 15:25, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
hmmm po ostatnim wypadzie ośmielam się stwierdzić (choć z pewną dozą niepewności), że takowego szybu nie ma. Mam tylko wiedzę odnośnie wyrobisk za upadowymi i ,,Wielką Wodą". W tych drugich nie byłem jeszcze.
Ma ktoś info o Hacku? Otwarty jeszcze?
Co do szybu ,,Wrocławiaków" Czy jesteście pewni, że nie leci na 3 poziom? Oczywiście za nic w świecie nie mogę go zlokalizować na 3-wymiarowym planie kopalni. Niestety udało się nam zjechać tylko do podestu (ok 70-80m?) Dalej było już skrajnie śmiertelnie .
Pozdrawiam |
|
|
hispo33
|
Wysłany:
Pią 15:25, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
geolog napisał: |
Tez sprawdzaliśmy ta salę - konkretnie dno poszukujac zsypu lub odchodzacych w jej dnie korytarzy - nie natrafiliśmy na nic takiego |
To jest bardzo zła wiadomość, bo właśnie liczyłem na to, że jakiś zsyp się zachował. Zwykle takich zsypów z samego dna komory jest sporo i bywają drożne (tak jest i na Hackelbergu i na HS).
Co do szybu 'przelotowego' na HS potwierdzam słowa Bikera - woda w dalszym ciągu się tam ostro leje.
Czy penetrując wyrobiska Żebraczki nie natrafiliście nigdy na szyb z drabinami stalowymi? - czyli szyb windowy nie związany ze zrzucaniem urobku? |
|
|
Biker
|
Wysłany:
Pią 15:24, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
niestety leje się do niego woda okrutnie - sprawdzone w sobotę |
|
|
geolog
|
Wysłany:
Pią 15:24, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
To jest właśnie ten szyb -Turbina. |
|
|
marasek
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
nie mam pojecia gdzie jest ten szyb....wydaje mi sie ze schodzilem calosc chodnikow za upadowymi....mnie interesuje potezny szyb ktory jest za szybem w rejon HS...owy szyb to potezny cham...zajmuje cala szerokosc chodnika..idzie z gory na dol.... |
|
|
geolog
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Nie tędy droga na III poziom
Nie wiem po co się zajmować tym niebezpiecznym szybem
skoro znana jest droga na III poziom innym szybem Turbina
który jest na korytarzu w HS - praktycznie wystarczy nim tylko zjechać. Tylko jak przy nim byłem to raz był suchy jak pieprz a raz waliła woda wydajac dźwieki chodzacej turbiny. Wystarczy nim zjechac bo wg planów wychodzi na III poziomie i wszystko bedzie jasne bez zbędnych dywagacji. Wg planów poziom II z III łaczy kilka szybów ale na razie oprócz tego jedynego nie namierzylismy innego choć przyznam sie specjalnie wtedy go nie szukaliśmy ( tylko jeden inny sprawdzilismy ale był płytszy i zagruzowany na dni ).
A ten powyzszy szkic ( powyżej fragment całości szkicu ) na poprzedniej stronie jest poprawny, bo sprawdzałem to z planem kopalni -tylko lokalizacja Szybu Wrocławiaków na tle sali może byc inna bo co do sal trudno zaznaczyc jak sie mają na tle planu bo są nieregularne
i ciężko je rozświetlić nie mówiąc już o dokładnym splanowaniu
a tym bardziej w stosunku do korytarzy - na planie kopalni nie ma zaznaczonym jak iemy komór co utrudnia orientację - ich domniemana lokalizację stwierdzic mozna np po labiryncie korytarzy - charakterystyczne miejsca na planie.
Tez sprawdzaliśmy ta salę - konkretnie dno poszukujac zsypu lub odchodzacych w jej dnie korytarzy - nie natrafiliśmy na nic takiego -
w jednym miejscu na dnie sali wśród bloków zjechalismy kolejne ok 10m w dół skąd odchodził zaciskajacy sie ślepy korytarz. Miejsce to znajdowało sie ok 80m poniżej II poziomu a iec prawie na poziomie III ale połzcznia nie znaleźliśmy.
|
|
|
hispo33
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Biorąc pod uwagę, że powinno być przynajmniej kilka (kilkanaście?) szybów do wyboru - ten konkretny to raczej kiepski pomysł na atak. |
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Yes.
Ressume:
It is a very dengerous shaft. It has 90m depth beetwen II and III level. It has 3 entrenses to a quite big chamber:
on -60m
on -80m (buried)
on -90m (buried by housing mining)
This shaft is extremly dangerous!!! I was almost kill there about 3 years ago. Boarding from the shaft casing is in terrible condition, and many logses from shaft casing are falling down - exactly in this kind of wooden "gutter". Unfortunately this "gutter" (or # gutter # trough # sluice) is only place in shaft when You can descent...so it is extremely dangerous. I survived this, but others explorers may be less lucky... [/quote] |
|
|
Kahan
|
Wysłany:
Pią 15:23, 19 Lis 2010 Temat postu: Translation |
|
Can I ask for a transfer to English. Somehow I do not make sense.
rossomak napisał: |
Propos tamtego zjebanego szybiku:
O co kaman: w tym szybie nie da się zejść dawnym przedziałem drabinowym. Trzeba jechać po dawnym korycie w którym chodził wózek. Wszystko tam (poza rurami wysokiego ciśnienia) jest z drewna. Niestety ale deski z obudowy przedziału drabinowego masowo odpadają. Zwykle jest ich około 5-6 obok siebie długości 4m (grubość do 3cm). Daje to nam na 90m około ~130 tych kurewek na dystansie 90m obudowy. Plus owa drewniana rynna po wózku. Niestety ale dechy te jak odpadają trafiają na "rynnę" i w niej kontynuują podróż na dół...A teraz pomyślcie jaką prędkość ma ta dech po 20-30m zjazdu...
Oprócz tego czasami tam latają dechy z obudowy rynny - mają tez 4m ale grubość coś 5cm. Takie w sumie małe belki, i coś takiego prawie mnie zabiło tam w 2007r. Zatem ja bym się radzi 3x zastanowić zanim jakaś ekipa sobie zjedzie tym szybem.
BTW: został on jeszcze przez Czechów zamknięty wyjątkowo solidną tamą z betonu i świdrów górniczych jako zbrojenia. Nie wiem czy tam się idzie gdziekolwiek dostać. |
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 15:22, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Propos tamtego zjebanego szybiku:
O co kaman: w tym szybie nie da się zejść dawnym przedziałem drabinowym. Trzeba jechać po dawnym korycie w którym chodził wózek. Wszystko tam (poza rurami wysokiego ciśnienia) jest z drewna. Niestety ale deski z obudowy przedziału drabinowego masowo odpadają. Zwykle jest ich około 5-6 obok siebie długości 4m (grubość do 3cm). Daje to nam na 90m około ~130 tych kurewek na dystansie 90m obudowy. Plus owa drewniana rynna po wózku. Niestety ale dechy te jak odpadają trafiają na "rynnę" i w niej kontynuują podróż na dół...A teraz pomyślcie jaką prędkość ma ta dech po 20-30m zjazdu...
Oprócz tego czasami tam latają dechy z obudowy rynny - mają tez 4m ale grubość coś 5cm. Takie w sumie małe belki, i coś takiego prawie mnie zabiło tam w 2007r. Zatem ja bym się radzi 3x zastanowić zanim jakaś ekipa sobie zjedzie tym szybem.
BTW: został on jeszcze przez Czechów zamknięty wyjątkowo solidną tamą z betonu i świdrów górniczych jako zbrojenia. Nie wiem czy tam się idzie gdziekolwiek dostać. |
|
|
hispo33
|
Wysłany:
Pią 15:22, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
rossomak - mi również tak się wydaje - co oznacza, że poglądowy plan przedstawiony przez geologa jest błędny. |
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 15:22, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
Hipso - szyb wrocławiaków i to gdzie nim się można dostać nie wiem czy ma wiele wspólnego z komorą do skoków... Zjeżdżając szybem kołowym (około 50m) nie widziałem żadnego wylotu na tej ścianie komory gdzie powinno coś być (tzn ten wylot na -60 od szybu wrocławiaków). Wydaje mi się, że jednak szyb wrocławiaków to inna komora. |
|
|
hispo33
|
Wysłany:
Pią 11:12, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
KAINE napisał: |
Szyb Wrocławiaków to Dirty Sanchez ? |
Nie - my tu mówimy o Żebraczce a nie Hackelbergu - zupełnie nie to pole wydobywcze |
|
|
hispo33
|
Wysłany:
Pią 11:11, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
Różnica poziomów między p2 i p3 to jakieś 85-90m.
Skoro droga przez szyb 40m i zjazd 20m to razem jakieś 60m to znaczy, że podstawa wielkiej komory jest jakieś 30m nad chodnikami trzeciego poziomu.
Szyb wrocaławiaków - skoro ma 90m - musi doprowadzać wprost na 3ci poziom.
Więc albo Szyb Wrocławiaków wprowadza do jakiejś innej sali; albo sama wielka komora ma na przekroju swojej podstawy 30m upad.
Ta druga możliwość sugerowałaby, że istniałaby potencjalna możliwość wejścia z wielkiej komory na trzeci poziom w poziomie. |
|
|