Autor Wiadomość
Drangnel
PostWysłany: Nie 12:39, 31 Mar 2013   Temat postu:

Jakaś fotka ode mnie.
Miałem więcej zdjęć, ale nie mogę ich znaleźć. Jak wypłyną z mojego dysku, to powieszę.
Image
BSWolf
PostWysłany: Sob 12:38, 22 Paź 2011   Temat postu:

Ciekawostka - od poczatku wrzesnia trwaja w zwiazku z budowa biurowca prace przy instalacji w terenie sieci MPEC. Tunel po raz drugi w swojej historii bedzie wykorzystywany jako kanal cieplowniczy.
BSWolf
PostWysłany: Czw 19:03, 25 Lis 2010   Temat postu:

to jest najpewniej ta kladka, ktorej rzut znajduje sie na tej stronie, tunel jest troche bardziej w strone stacji
Slaworow
PostWysłany: Czw 16:29, 25 Lis 2010   Temat postu:

Mnie chodziło raczej o to:

Image
BSWolf
PostWysłany: Czw 15:44, 25 Lis 2010   Temat postu:

to co jest podowojna przerywana to kolektor pod torami, tunelu tutaj nie ma - ale jest tak jak juz wspomnialem - zagadka rozwiazana, to byl tunel komunikacyjny
Slaworow
PostWysłany: Czw 14:48, 25 Lis 2010   Temat postu:

Na tej stronie są plany Dworca Nadodrze, w galerii jest tego więcej, ale to jest interesujące, bo przedstawia omawiany tu rejon.

http://www.nadodrze.strefa.pl/galeria_stacji/plany/slides/srk1887-scalony.htm

Mam wrażenie, ale może źle czytam mapę, że ten tunel jest oznaczony
BSWolf
PostWysłany: Sob 13:40, 06 Lis 2010   Temat postu:

zagadka funkcjonowania tunelu sie wyjasnila - identyczny jest na Brochowie, tutaj cala tajemnica brala sie z niewyjasnionych wnek w suficie, a tymczasem na Brochowie okazalo sie ze to sa po prostu szyby doswietlajace - fakt zamurowania zrodzil niezla zagadke. Swoja droga, tunel pod torami kolo stacji Brochow jest oznaczony na mapach ten nie- ciezko wyjasnic z czego to sie bierze, a mozliwe ze w ogole sie nie da tego wyjasnic, chociaz byc moze jest to prozaiczny wyjasnienie w postaci tego ze tunel byl dojsciem do zakladu pracy, a nie z jednej strony stacji na druga.
Zapewne ten tunel mial tez jakies dodatkowe funkcje typu przepust wody etc.

Tak wiec teorie militarnego wykorzystania, mozna juz odlozyc ad acta
Gość
PostWysłany: Sob 3:11, 06 Lis 2010   Temat postu:

Podobny tunel był kiedys koło satcji Noweg Dworu tez przebiega pod magistrala Kolejowa ale nie wiem czy czasem do konca nie zasypali wejsc podczas przebudowy lini kolejowej dawno tam nbie byłem
BSWolf
PostWysłany: Czw 17:48, 08 Kwi 2010   Temat postu:

predzej czy pozniej doszli by do tego sami, na ten moment w ktorym robili film, wiedzieli o tunelu dzieki nam.
Gość
PostWysłany: Czw 14:02, 08 Kwi 2010   Temat postu:

Filmik nagrali dzięki nam
BSWolf
PostWysłany: Pią 16:16, 02 Kwi 2010   Temat postu:

tunel gdyby nie nasyp bylby dosc plytko pod ziemia. Moze poltora metra ?
Tunel nie jest zasadniczo w ogole uszkodzony, poza tym ze przez ujscie rur cieplowniczych ludzie smieci nawrzucali, a wyjscie od jednosci jest zabarykadowane i zasypane.
Moim zdaniem tunel nie jest komunikacyjny, a sadze tak poniewaz w tym miejscu przed budowa nasypu kolejowego byla kladka dla pracownikow, nad torami. Po zbudowaniu nasypu byly juz dwa wiadukty, znacznie wygodniejsze jesli chodzi o komunikacje niz ciasny jednak, badz co badz, tunel.
Przepust wody - no wlasnie, po wybudowaniu nasypu jeszcze dlugo w jego okolicach byly stawy, starorzecza i potoki. Tylko ta teza dosc slabo sie broni, bo gdzie niby jest ta woda teraz ? Oczywiscie mozna by powiedziec ze wpuszczona w kolektory pod nasypem, a na zagospodarowanie tunelu wiele lat pozniej mial pomysl dopiero MPEC.
Dlaczego teza wykorzystaniu tunelu w ramach chodnika minerskiego wydaje mi sie prawdopodobna - z kilku powodow - tunel biegnie na tyle gleboko pod ziemia ze mogl istniec przed wybudowaniem nasypu, po drugie, nie jest zaznaczony na zadnej mapie, czy planie - gdyby to bylo zwykle przejscie podziemne nie byloby potrzeby ukrywania jego lokalizacji na mapach. Nie wystepuje na planach sieci kanalizacyjnej. No i kilka poszlak jesli chodzi o sama budowe tunelu - przy lewej scianie (idac wejsciem od polnocy) biegnie niewielka rynienka, na suficie zas mamy co jakis czas owe wneki, kwadratowe, nadaja sie zeby wsadzic tam jakas skrzynie i zaczopowac, wtedy dalo by sie wysadzic linie kolejowa bez uszkadzania trudnych w odbudowie mostow. Ale to slaba teza, bo w koncu jak sie bawic, to sie bawic, most roz.... tory zostawic. Przy tym wszystkim zostaje jeszcze jedna kwestia, tunel byl zamykany solidnymi drzwiami i z obu strona krata. Poza teroriami nie mam koncepcji do czego to moglo sluzyc.
Slaworow
PostWysłany: Czw 21:17, 01 Kwi 2010   Temat postu:

Ciekawy filmik z eksploracji tunelu nagrali chłopaki z forum stareobiekty.pl, oto link

W tunelu jest zawał, nie pamiętam czy po środku czy na końcu. Jedno wejście od strony ZNTK, drugie od Jedności Narodowej (to tam były te rury ciepłownicze czy mi się wejścia pomyliły?). Odwadniany rurami kamionkowymi - odwodnienie raczej sprawne.

Pytanie jak głęboko jest on pod ziemią?

Moim zdaniem to był tunel komunikacyjny, taka droga na skróty dla pracowników ZNTK. Inaczej musieliby dybać na około przez Trzebnicką albo przez Rychtalską. Jednak teza o ciągu komunikacyjnym jest powiedzmy ostatnio ryzykowna. Wolf, zdaje się że Ty coś mówiłeś o starych ciekach wodnych? Miałeś może na myśli wykorzystanie tunelu jako spływ?

Cegła jest XIX/XX wieczna ale to nie dziwi zważywszy na datę wybudowania w tym miejscu linii kolejowej i nasypu. Myślę, że to mogło być robione razem, w sensie przy budowie nasypu zbudowano też ten tunel.

Teza o chodniku minerskim jest moim zdaniem ryzykowna - znacznie łatwiej pizgnąć wiadukt na Trzebnickiej, a jeśli chce się uniemożliwić wjazd np. pociągu pancernego i zasianie spustoszenia to można przywalić w most kolejowy znajdujący się dalej.

Możliwe że jakieś inne cele obronne ten chodnik miał, nie wykluczam tego.

No i te wnęki - co jest nad nimi?
BSWolf
PostWysłany: Czw 20:54, 01 Kwi 2010   Temat postu: Tunel pod torami kolejowymi do ZNTK

Od dobrych paru lat mam niezla zagwozdke, nie wiem jak szeroko jest znana ta sprawa. Otoz, w zlikwidowanych juz Wroclawskich ZNTK, jest tunel prowadzacy na druga strone torow.
Tunel liczy sobie okolo 100m (moze troche mniej) i wije sie pod kiludziesiecioma torami kolejowymi. Tunel nie jest wybitnie stary - cegła z ktorej zostal wykonany pochodzi z koncowki XIX lub poczatkow XX wieku.

Tunel ma oczywiscie swoje zagadki - do czego sluzyly wneki w stropie tunelu, sa roznej glebokosci i wielkosci. Skad wynika potrzeba zastosowania do odwodnienia tunelu rur srednicy 30cm ? Czemu sluzyla gleboka wneka w scianie tunelu ?

Z niecierpliwoscia oczekuje dyskusji Wink

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group