FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Fabryki zbrojeniowe
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Mac
Wysłany: Pon 18:12, 14 Paź 2013 Temat postu:
Cytat:
Możliwe że wszystkie relacje dotyczące obiektu w tunelu kolejowym na przełęczy kowarskiej i przyległości odnoszą się do jednego kompleksu składającego się z dwóch (lub więcej) obiektów.
Tunel wydaje się służył jako schron dla pociągów dowodzenia. Na jednej ścianie jest tam miejsce na kabel, a gdzieś na środku wnęka na skrzynkę podłączeniową.
[IMG]http://fotoo.pl//out.php?t=634307_dsc03852.jpg[/IMG]
Slaworow
Wysłany: Pon 13:07, 14 Paź 2013 Temat postu:
Możliwe że wszystkie relacje dotyczące obiektu w tunelu kolejowym na przełęczy kowarskiej i przyległości odnoszą się do jednego kompleksu składającego się z dwóch (lub więcej) obiektów.
-
Tunel Kowary - Ogorzelec
-
Pisarzowice - podziemny kompleks
Czy nad kopalnią też nie było jakiegoś obiektu?
Wykorzystanie samych wyrobisk kopalni budzi wątpliwości ze względu na to w jakim stanie są obecnie dostępne poniemieckie wyrobiska. W dodatku brak dróg ewakuacyjnych. Kopalnia pracowała podczas wojny, mam nawet mapy z pierwszej połowy lat 40-stych, niektóre
wklejałem w wątkach o kowarskich kopalniach
. Po wojnie była ponoć zatopiona.
Z tym zatopieniem, jeśli to prawda, też jest pewna sprawa. Jak długo wcześniej trzeba byłoby wyłączyć pompy żeby kopalnia uległa zatopieniu?
Gość
Wysłany: Pon 13:07, 14 Paź 2013 Temat postu:
Pociąg wjechał na własciwe tory i nikt go już nie zatrzyma.
P.S.
małe ale: dokument charakteryzuje stan zarówno tych już ukończonych wcześniej (np. w 1942, 43r.) jak i tych znajdujących się jeszcze w budowie.
Slaworow
Wysłany: Sob 16:12, 08 Paź 2011 Temat postu: Tunel Kowary - Ogorzelec
Na liście Wicherta w bodajże dwóch miejscach jest podana lokalizacja tunelu kolejowego na ówczesnej linii Jelenia Góra - Sędzisław, przy czym nie chodzi o dzisiejszą linię 274 na trasie Wrocław - Jelenia Góra przez Marciszów i Janowice Wielkie (tam też jest jeden krótki tunel), tylko o nieczynną dzisiaj linię numer 308 przez Mysłakowice i Kowary.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_308
Dawniej ta linia była zelektryfikowana, ale trakcję rozebrała Armia Czerwona w ramach reparacji wojennych. Nigdy potem jej nie odbudowano. Do 1986 roku jeździły tędy pociągi, najpierw zlikwidowano połączenie Mysłakowice - Kamienna Góra, a od 2000 roku na całej linii.
Na 13 kilometrze linii 308, licząc od Kamiennej Góry, znajduje się jeden z najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce, liczący 1,025 km tunel pod Przełęczą Kowarską. Znajduje się między Kowarami a Ogorzelcem. To właśnie tego tunelu dotyczy wpis z 4 września 1044 roku.
O ile dobrze interpretuję, tunel ten podany jest jako potencjalne miejsce, gdzie można zlokalizować zakład zbrojeniowy. Nie wiem, czy coś tam powstało faktycznie.
Trzeba by wiedzieć, czy pod koniec wojny funkcjonował na tym odcinku transport kolejowy. Być może na niekorzyść istnienia tam fabryki przemawia fakt, że ruch pociągów na tej linii przywrócono już 1 lipca 1945 roku - jeszcze zanim czerwona hołota rozebrała trakcję. Raczej nie byłoby to możliwe, gdyby tunel był wykorzystywany jako fabryka.
http://www.kolej.one.pl/~halski/linie/kamienna/kamienna.html
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Fabryki zbrojeniowe
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Eksploracja | Poszukiwania | Turystyka
----------------
Wrocław
Wałbrzych
Kamienna Góra
Fabryki zbrojeniowe
Pałace, zamki, kościoły...
Obiekty Riese
Obiekty hipotetyczne
Technika i przemysł Dolnego Śląska
Bezpieczeństwo
Sprzęt
Techniki eksploracyjne
Pierwsza pomoc
Sprzęt oświetleniowy
Sprzęt wodny
Sprzęt używany w technikach linowych
Międzyrzecki Rejon Umocniony i okolice
Barter Board - Giełda
Dream Jump
Obiekty Zagraniczne
Stare Zagłębie Miedziowe
Technologia w eksploracji
Współpraca
Czechy
Niemcy
Słowacja
Literatura górnicza
Mapy
Górnictwo
Zlate Hory
Jaskinie Beskidzkie
Jaskinie Dolnego Śląska
Jaskinie Jury Krakowsko - Częstochowskiej
Górnictwo Gór Sowich
Kopalnie Zagłębia Wałbrzyskiego, Gór Wałbrzyskich i Kamiennych
Masyw Grochowej
Kopalnie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Górnictwo Gór i Pogórza Izerskiego
Rudawy Janowickie
Kotlina Kłodzka
Kopalnie Przedgórza Sudeckiego
Karkonosze
Dolny Śląsk
Górny Śląsk
Jaskinie Tatrzańskie
Jaskinie Zagraniczne
Jaskinie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Jaskinie Kotliny Kłodzkiej
Małopolska, Podkarpacie i okolice
Draining
Nurkowanie pod ziemią
Szlaki turystyczne
Schroniska
Miedzianka i okolice
Kopalnia uranu w Kowarach
Stajnia Petzla
Krobica - Gierczyn - Przecznia
Uwaga!
Forum przeniesione na nowy adres
Klub Forum
----------------
Wrocławskie Fortyfikacje
Patronaty
----------------
Jelenia Góra
Obiekty wojskowe
Skarby | Skrytki | Depozyty
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin