FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Technika i przemysł Dolnego Śląska
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Krzysztof63
Wysłany: Czw 15:49, 02 Sty 2014 Temat postu:
Ostatnie zdanie jest plotką typu "urban legend", która przez częste powtarzanie stała sie obowiązującą "prawdą". Po pierwsze, pod nasypem są cztery przepusty, bo oprócz wymienionych jest jeszcze tunel potoku Wapienniczka, zaś po drugie - wszystkie przepusty są skonstruowane całkowicie od nowa, w żadnym elemencie nie wykorzystują konstrukcji pierwotnego wiaduktu.
palczak
Wysłany: Czw 15:38, 02 Sty 2014 Temat postu:
Litografia z 2 poł. XIX w. przedstawiająca tzw. świdnicki Wiadukt Północny (232 m npm) jednotorowej linii z Jaworzyny Śl. do Świdnicy i
Dzierzoniowa. Wzniesiony ok. 1855 r. wspierał się na przeszło 30 filarach stojących w odległości ok. 17,5 m od siebie i był najdłuzszym
(600 m) na całym Śląsku. Podczas przebudowy linii na dwutorową
1906–08 wiadukt ten obłozono ziemią i ukryto wewnątrz powstałego nasypu pozostawiając wolnymi trzy przęsła, wykorzystywane obecnie
przez trasę E–83, ulicę Kanonierską i tunel dla pieszych (na przedłuzeniu ul. Jagiellońskiej).
Krzysztof63
Wysłany: Czw 11:03, 02 Sty 2014 Temat postu:
W nasypach z pewnością nie ma żadnych pomieszczeń. Natomiast plotki, że pozostawiono w nasypach filary, powtarzają się dość regularnie, choć technologia budowy nasypów raczej jest przeciwna takim "wzmocnieniom".
Gość
Wysłany: Pon 11:22, 27 Lip 2009 Temat postu:
Dnia 21.VII.1844 roku oddano do użytku pierwsze odgałęzienie przyszłego węzła wiodącego do Świdnicy. Ślepo zakończona stacja kolejowa znajdowała się początkowo pomiędzy obecnymi ulicami Łukasińskiego i Kanonierską. W terenie można jeszcze dostrzec ślady jej przebiegu. Z czasem dobudowano bocznicę o długości 1 km, wiodącą do cukrowni w Zawiszowie, a obok rozjazdu stanął budynek przystanku Zawiszów. Pozostałości zlikwidowanej po 1908 roku bocznicy i stacyjki, są jeszcze dość czytelne w terenie. Podczas przedłużania linii ze Świdnicy do Dzierżoniowa wzniesiono najdłuższy na Śląsku wiadukt o długości ok. 600 m, oparty na przeszło 30–tu solidnych kamienno–ceglanych filarach, którym doprowadzono tory bliżej centrum, w okolice dzisiejszej ul. Wałowej. Budynek starego dworca rozebrano na części i po przewiezieniu zmontowano na miejscu nowo powstałej stacji. W 1861 r. w niewielkiej odległości na zachód od miejsca zajmowanego przez dzisiejszy dworzec, wystawiono nowy, dwukondygnacyjny budynek stacyjny o konstrukcji szachulcowej. Po uruchomieniu w 1898 roku drugiego dworca o nazwie Świdnica Dolne Miasto (Świdnica Dolna, dzisiaj Przedmieście), dworzec ten otrzymał dość długą nazwę: Główny i Centralny Dworzec Kolejowy Świdnica Górne Miasto. Przedłużając linię w kierunku przystanku Jakubowice wzniesiono nad Potokiem Witoszowickim i płynącą opodal młynówką, drugi tzw. Witoszowicki Wiadukt o długości około 350 m. W czasie przebudowy tej linii na dwutorową w latach około 1906–08, oba wiadukty najprawdopodobniej zasypano, gdyż obecnie biegną tędy wysokie nasypy. Ciekawe byłoby sprawdzenie co jeszcze kryje się wewnątrz tych nasypów, tym bardziej, że z historycznych przekazów wyraźnie wynika, iż wiaduktów tych nie rozebrano, a zasypano. Wydaje się to zresztą logiczne, mając na uwadze wzmocnienie przyszłej dwutorowej konstrukcji. Obecnie najdłuższym wiaduktem na Śląsku jest, wybudowany w latach 1844–46, a więc będący nieco starszym od świdnickiego, wiadukt w Bolesławcu. Rozpięty na 35 łukach o wysokości dochodzącej do 20 m, ma 500 m długości. Pierwszy pociąg przejechał po nim dopiero w 1851 r
W tym cytacie mowa o zasypanym wiadukcie kolejowym, czy jest prawdopodobne że powstały tam jakieś pomieszczenia?
Forum "Sztolnie" Strona Główna
»
Technika i przemysł Dolnego Śląska
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Eksploracja | Poszukiwania | Turystyka
----------------
Wrocław
Wałbrzych
Kamienna Góra
Fabryki zbrojeniowe
Pałace, zamki, kościoły...
Obiekty Riese
Obiekty hipotetyczne
Technika i przemysł Dolnego Śląska
Bezpieczeństwo
Sprzęt
Techniki eksploracyjne
Pierwsza pomoc
Sprzęt oświetleniowy
Sprzęt wodny
Sprzęt używany w technikach linowych
Międzyrzecki Rejon Umocniony i okolice
Barter Board - Giełda
Dream Jump
Obiekty Zagraniczne
Stare Zagłębie Miedziowe
Technologia w eksploracji
Współpraca
Czechy
Niemcy
Słowacja
Literatura górnicza
Mapy
Górnictwo
Zlate Hory
Jaskinie Beskidzkie
Jaskinie Dolnego Śląska
Jaskinie Jury Krakowsko - Częstochowskiej
Górnictwo Gór Sowich
Kopalnie Zagłębia Wałbrzyskiego, Gór Wałbrzyskich i Kamiennych
Masyw Grochowej
Kopalnie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Górnictwo Gór i Pogórza Izerskiego
Rudawy Janowickie
Kotlina Kłodzka
Kopalnie Przedgórza Sudeckiego
Karkonosze
Dolny Śląsk
Górny Śląsk
Jaskinie Tatrzańskie
Jaskinie Zagraniczne
Jaskinie Gór i Pogórza Kaczawskiego
Jaskinie Kotliny Kłodzkiej
Małopolska, Podkarpacie i okolice
Draining
Nurkowanie pod ziemią
Szlaki turystyczne
Schroniska
Miedzianka i okolice
Kopalnia uranu w Kowarach
Stajnia Petzla
Krobica - Gierczyn - Przecznia
Uwaga!
Forum przeniesione na nowy adres
Klub Forum
----------------
Wrocławskie Fortyfikacje
Patronaty
----------------
Jelenia Góra
Obiekty wojskowe
Skarby | Skrytki | Depozyty
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Regulamin