|
|
Autor |
Wiadomość |
@ndrew
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 41
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 23:06, 08 Sty 2011 |
|
Witam,
czy rozważając istnienie pod/obok znanym kompleksem Osówki drugiego kompleksu przeznaczonego na Rüdigera możemy założyć, że będzie on podobny do struktury Amt10 - np. układ pomieszczeń, ilość i sposób budowy wejść itp?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pzdr.
@ndrew |
|
|
|
|
kopacz
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 17:08, 04 Sty 2013 |
|
Witam wszystkich w Nowym Roku 2013.
Mam pytanie i prośbę, czy może ktoś wrzucić aktualne zdjęcia tego kamieniołomu, albo linki do nich? |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pią 17:44, 11 Sty 2013 |
|
Szanowny Rossomaku
Dyskusja o funkcji obiektów Riese w tym Osówki jest bezprzedmiotowa. Są dziesiątki dokumentów świadczących o tym, że Riese to budowana kolejna kwatera dowodzenia (FHQ). Jednak istnienie tych dokumentów nie dociera do wieśniaków. Riese to turystyczna żyła złota dla regionu. Dlatego wielu mieszkańców z okolicznych wsi stara się nakręcać atmosferę tajemniczości wokół obiektów. Każda sztolnia, rura, studzienka, płyta betonu, znaleziony kwit na węgiel z 1945 r w promieniu 100 km będzie łączona z Riese. Będą tworzone mity o tajnych laboratoriach atomowych , wrilach, muchołapkach, uskokach, siłowniach itp. Nie ma żadnych dokumentów mówiących że Riese to coś więcej niż FHQ. Traktując za wiarygodne dziesiątki dokumentów i zeznań świadków przyjmuje, że jest to FHQ. Jeżeli tak, to poza schronami musi posiadać węzeł łączności i schron dla pociągów specjalnych. Najlepiej gdyby znajdowały się pod lub w pobliżu schronu Hitlera. Istnieją dokumenty sugerujące istnienie pod Osówką dodatkowych wyrobisk – szerokiego ceglanego tunelu z znacznym upadem. Dokument CAW IV 510.4/A mówi „…Cztery korytarze na terenie gm. Głuszyce u podstawy góra Säfer Höhen, Trzy z tych korytarzy posiadają obudowę drewnianą- górniczą, jeden korytarz obudowany cegłą, szeroki….” . Znaczy że korytarz obudowany cegłą był szerszy od pozostałych. Korytarz ten był dostępny do początku lat 1960 r. Wskazywanie jego lokalizacji nie ma sensu, i tak miejscowi wiedzą wszystko, i mają monopol na kopanie. Natomiast szczegółowe informacje szybko wytną administratorzy w ramach korekty wątku. Cóż mogę dodać, odnośnie tamtego cytowanego fragmentu z forum TT ? Istnienie tunelu podważało kilka osób, twierdząc że pociąg nie mógł pokonać tak dużej różnicy wysokości. Mógł nawet pod górę wyjaśniałem to w tamtym wątku, ale nie powiedziałem całej prawdy. Ruch pociągów odbywał się po jednym torze w dół w kierunku Głuszycy, a nie odwrotnie. Inaczej mówiąc pociąg wtaczał się do tunelu. Węzeł łączności „Rudiger” geniusze eksploracji odkryli w tunelu pod Wołowcem więc niech wierzą że mają rację. Tylko raczej nie mają pojęcia jak taki węzeł musi wyglądać. |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Pią 23:22, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Nabuchodenozor
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dublin
|
Wysłany:
Sob 20:52, 12 Sty 2013 |
|
Czy ktokolwiek jest w stanie przytoczyć jakikolwiek strzęp niemieckiego dokumentu w którym pojawiłby się termin: "FHQ Riese". Zwracam na to uwagę bo kontekst powiązania Riese z projektem FHQ jest oczywisty, ale tylko kontekst. Na większości fragmentarycznych, przypadkowych i niereprezentatywnych dokumentów występuje Riese jako specjalne przedsięwzięcie budowlane o znanym nam kryptonimie, a więc OBL RIESE. Nie szermujmy więc jakimikolwiek pewnikami w tej kwestii, bo jak wiemy projekt ten nigdy nie został ukończony, a stopień jego realizacji jest daleki od jakiegokolwiek planowanego zaawansowania. |
|
|
|
|
Troll
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolfenstein
|
Wysłany:
Sob 21:41, 12 Sty 2013 |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |