Autor |
Wiadomość |
Biker
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany:
Nie 16:40, 29 Mar 2009 |
|
Asia1 napisał:
,,Bo rok do tyłu rozwalono tam w sylwestra bramę. No i teraz zapezpieczyli nie tylko to , ale i ten szyb. tam mozna było zejśc (było jeszcze takie czyste pomieszczonko na spanie) na pierwszy dworzec przy A64."
Otóż, kolego Asia ten szybik ma się dobrze natomiast mi chodziło o szybik z klamrami do zejścia, a znajdujący się w rejonie B. Ludwig, zwany potocznie wg numeracji wojskowej Ob. 2596
Niestety zasypano go jakiś czas temu, ponieważ za sprawą liczarzy nietoperzy i jeszcze kilku osób zostało ujawnione wejście do podziemi. Szkoda! Ale nic straconego, kilka godzin pracy i szybik mógłby być otwarty. Pytanie tylko po co? Dla idei? dla zasady? |
|
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Nie 17:33, 29 Mar 2009 |
|
Przenoszę tu posty z tematu o kopalni X, poczynając od tego fragmentu
Asia1 napisał: |
PS: Co do zabetonowania Panzerwerka na MRU to miało to głębsze korzenie, ale to temat na osobny wątek. |
|
|
|
|
|
marasek
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 20:08, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:34, 29 Mar 2009 |
|
Asia1 napisał: |
PS: Co do zabetonowania Panzerwerka na MRU to miało to głębsze korzenie, ale to temat na osobny wątek. |
Asia chodzi Ci o 708 ? |
|
|
|
|
re-gen
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Sob 20:17, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:35, 29 Mar 2009 |
|
Asia1 a może chodzi Ci o obiekt w lesie obok wjazdu gdzie dzieki jednemu udzielającemu poznaniakowi został zamkniety
Chociaż nie on został zasypany
pozdrawiam! |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 20:21, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:36, 29 Mar 2009 |
|
Tak to był werk eksperymentalny, miał być rozbudowany. Istniała mozliwość połączenia go z innym obiektem. polecam Perzyka. To dotyczy tematu 708, a kolega re-gen pewnie ma na mysli działania Perkuna. |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Sob 20:24, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
Biker
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany:
Sob 21:06, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:36, 29 Mar 2009 |
|
To nie przez Perkuna obiekt został zasypany... Chodzi o szybik z drabinką jak mniemam? Niestety liczarze nietoperzy go odkryli i zgłosili gdzie trzeba. Otworzyć go to żaden problem, kilka godzin kopania. Natomiast 708 - fakt ciekawa sprawa... |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 21:21, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:37, 29 Mar 2009 |
|
Zasypanych szybików z drabinakmi na lini bramy lubuskiej i MRU jest w pip. Prawie przy każdym bunkrze było tak wykonane wyjście ewakuacyne, ale tobie zapewne chodzi o wolnostojący obiekt, np taki jak przy drodze do Bledzewa, albo mniejszy jaki jest mnóstwo przy drodze do Kostrzynia. Może coś takiego jak wejście do odwodnienia przy 783, gdzie dalej trzeba czołgac się jajowatym tunelem wysokości 50 cm. Była tam swego czasu dziupla złodzieji, niedaleko schronu obserwatora gdzie ukrywał się facet poszukiwany listem gończym za morderstwo.
Takich dziurek jest zbyt dużo, abym wiedział o którą ci chodzi. |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Sob 21:22, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
marasek
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 22:55, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:37, 29 Mar 2009 |
|
Asia chodzi o dziure ktora znajduje sie jakies 400 m w gore nad A64,jej szyb podajrze wychodzi w scianie przy dworcu Ludwig |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 23:00, 28 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:38, 29 Mar 2009 |
|
Bo rok do tyłu rozwalono tam w sylwestra bramę. No i teraz zapezpieczyli nie tylko to , ale i ten szyb. tam mozna było zejśc (było jeszcze takie czyste pomieszczonko na spanie) na pierwszy dworzec przy A64. |
|
|
|
|
re-gen
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
|
Wysłany:
Nie 17:38, 29 Mar 2009 PRZENIESIONY Nie 17:40, 29 Mar 2009 |
|
Biker napisał: |
To nie przez Perkuna obiekt został zasypany... Chodzi o szybik z drabinką jak mniemam? Niestety liczarze nietoperzy go odkryli i zgłosili gdzie trzeba. Otworzyć go to żaden problem, kilka godzin kopania. . |
Dokładnie o to mi chodziło
A co do odkopania to czas jego nadejdzie
Sezon na nietoperze wkońcu kończy się 15 IV
Już koniec o MRU nic więcej nie pisze!
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez re-gen dnia Nie 17:40, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 18:27, 29 Mar 2009 |
|
Mnie to zastanawia komu chciało się ten wielki blok betonu wyciągać z wjazdu i pożucić go na drodze dojazdowej.
Niedaleko na północ od A-64, jest ciekawsze miejsce. Była tam największa stacja kolejowa systemu, dziesiątki bocznic towarowych. Główne miejsce dostaw surowcowych do budowy i produkcji w podziemnej fabryce. Nie jest to może najciekawsze, ale jest tam pod samą górką mały schron betonowy z rurami. Brzmi to banalnie, ale zaczynający sie tam system rur prowadzi do systemu i pozwala namierzyć różne obiekty (do rur trzeba przyłożyć odpowiednie napiecie z generatora). Rurami tymi rozprowadzano paliwo do generatorów w bunkrach, byc może i paliwo do sporządzania mieszanek do fortecznych miotaczy ognia. Jest to ciekawsze od tej studzienki i mało kto o tym wie. Może coś paliwa zostało w podziemnych zbiornikach |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Nie 18:31, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Biker
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany:
Nie 19:45, 29 Mar 2009 |
|
Asia1, chodzi Ci o bocznice w okolicach Regenwurmlager? i o obiekcik na górce w lesie idąc od rampy w kierunku wschodnim?
A czym w takim razie mogła być sławetna ,,piramida Budexa"? |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 20:26, 29 Mar 2009 |
|
Nie, Regenwurmlagerjest na pn od A64. Stacja była w połowie drogi od A64 na kierunku 728. jest tam takie obniżenie szeroke, wykarczowane kilka lat temu. Środkiem biegnie jakiś rów meloracyjny. Wzgórza będą po lewej. Obiekt jest pod tym wzgórzem.
W tym rejonie:
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Nie 23:27, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Biker
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany:
Pon 21:34, 30 Mar 2009 |
|
Asia1 domyślam się o jakim terenie Mówisz, ale zdjęcia nie mogę zidentyfikować |
|
|
|
|
Asia1
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Pon 23:02, 30 Mar 2009 |
|
Nie możesz poznać bo po tym miejscu nie ma śladu. W literaturze też nic nie znajdziesz. Załączam pierwszą polską 10 z połowy lat 50, tu też brakuje już torów. Brakujący fragment i bocznice dorysowałem na czerwono. Dzisiaj to są drogi leśne, niektóre nieżle zarośnięte. A na miejscu stacji zdążył wyrosnąć las, który kilka lat temu wycieto. Niebawem pójdzie nowe nasadzenie. Ta stacja obsługiwała podziemne produkcje mesera.
[link widoczny dla zalogowanych] |
Ostatnio zmieniony przez Asia1 dnia Pon 23:06, 30 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|