|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Sob 10:41, 25 Lip 2009 |
|
BSWolf napisał: |
Kanaly fi 800 jest taka mapka z zaznaczona kanalizacja, wrzucona na Hydral, sa tam pokazane kanaly i siec gazowa, w roznych rejonach miasta przekroj kanalow sie zgadza, ale w rejonie poludniowym, jest kilka kanalow ktore maja srednice od 1200 -800 jednostek nie ma podanych, ale raczej bardziej na osobowicach (osiedle) jest kanal srednicy 56cm niz 5,6cm (bo wtedy to by wieksza "kupa" sie zapchal) |
Czy moge prosić o podanie linka do tej mapki na "Hydralu" , buszowałem tam , a na nią nie natrafiłem |
|
|
|
|
BSWolf
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Sob 12:18, 25 Lip 2009 |
|
Zrobilem blad w tlumaczeniu, mapa dotyczy nie sieci odprowadzania a zaopatrywania w wode, jednostki nalezy rozumiec jako milimetry.
Moj blad.
Moge sie tlumaczyc jedynie tym ze glodnemu chleb na mysli |
Ostatnio zmieniony przez BSWolf dnia Sob 12:20, 25 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Nie 12:12, 07 Mar 2010 |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Źródło: Jerzy Ostaszewicz, Marian Rataj, Szybka Komunikacja Miejska, 1979
EDIT:
Zostawiłem tylko link bo forum się rozmywa |
Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Nie 12:19, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Nie 12:17, 07 Mar 2010 |
|
Metro i Wrocław
Gazeta Wrocławska
Bartłomiej Knapik
2010-03-06 06:00:38
Naukowcy: już dziś policzmy, ile kosztuje metro Urzędnicy: nie wykluczamy, że je wybudujemy
Czy we Wrocławiu powinno powstać metro? Naukowcy twierdzą, że najwyższy czas przemyśleć ten pomysł. - Nie powiem, że trzeba dziś zacząć budowę metra we Wrocławiu. Trzeba policzyć, kiedy stanie się to opłacalne - tłumaczy Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej.
Przypomina, że Niemcy planowali budowę alei Wielkiej Wyspy sto lat temu, a my dopiero dziś zabieramy się do budowy jej pierwszej części, czyli mostu Wschodniego. - Dlatego musimy zacząć rozmawiać o metrze już teraz - twierdzi naukowiec.
Urzędnicy jeszcze się do tego nie zabierają. Ale nie mówią nie. - Studium zagospodarowania przestrzennego nie wyklucza możliwości budowy metra we Wrocławiu - zapewnia Marek Żabiński, wicedyrektor Biura Rozwoju Wrocławia. Przez lata w stolicy Dolnego Śląska powracał mit, że budowa metra jest u nas niemożliwa ze względu na wody podziemne, choć przecież już Niemcy przymierzali się do tego, by budować we Wrocławiu metro.
Ten mit nie ma oparcia w rzeczywistości. Skoro dało się je zbudować w nadmorskich miastach, takich jak Amsterdam czy Sankt Petersburg, to znaczy, że i u nas się da. Udowodniła to niedawna konferencja naukowa Polskiej Akademii Nauk, poświęcona właśnie temu zagadnieniu. Wniosek z niej jest prosty: budowa metra w stolicy Dolnego Śląska jest możliwa.
- Żeby zdecydować: kiedy i gdzie zacząć budowę metra, trzeba zacząć to liczyć już dzisiaj - mówi Gisterek. Obliczenia muszą uwzględniać współczesną technikę i geologiczne uwarunkowania Wrocławia, a także potencjalną liczbę pasażerów. Trzeba zaplanować, jaką funkcję spełniałoby ono w naszym mieście.
- Budowa będzie miała sens tylko wtedy, gdy metro i kolej staną się podstawowym środkiem poruszania się po mieście, a tramwaje i autobusy będą dowoziły do niego pasażerów - podkreśla Gisterek. We Wrocławiu nie ma problemu z liniami kolejowymi. - Być może u nas sprawdziłby się system mieszany. Kolejka, która zagłębia się pod ziemię przy dworcu Świebodzkim, ma stację pod Rynkiem i pl. Grunwaldzkim, a na powierzchnię wyjeżdża na Wielkiej Wyspie albo tuż za nią - zastanawia się Igor Gisterek.
Nawet metro w Nowym Jorku ma 40 proc. tras na powierzchni. A u nas, między mostem Szczytnickim a dworcem Świebodzkim jest niecałe 4 km, a między dworcami: Głównym i Nadodrzem - 3 km. Budowę dwóch takich linii inżynierowie we Wrocławiu planowali już pod koniec lat 70. ubiegłego wieku. Na dworcach metro mogłoby wyjeżdżać wprost na tory kolejowe. A za mostem Szczytnickim na tramwajowe torowisko.
W Warszawie koszt budowy kilometra tunelu, wraz z całą infrastrukturą, stacjami i taborem, wyniósł ok. 93 mln zł. U nas, ze względu na grunt, budowa byłaby trudniejsza, a więc droższa. Nie wiadomo jednak, o ile. Gdyby zbudować u nas tylko te dwie linie, krzyżujące się pod Rynkiem - łącznie 7 km tunelu - po cenach z Warszawy kosztowałoby ok. 700 mln zł, czyli mniej niż stadion na Maślicach. Może więc warto policzyć, o jakiej dokładnie kwocie mówimy. Może się okazać, że stać nas na to.
Budowa będzie miała sens tylko wtedy, gdy metro i kolej staną się podstawowym środkiem poruszania się po mieście.
Nie jest za małe
Nie jest prawdą, że we Wrocławiu mieszka za mało ludzi, by myśleć o budowie podziemnej kolei.
Metro działa między innymi w półmilionowej niemieckiej Norymberdze, a także w hiszpańskim Bilbao, gdzie mieszka 350 tys. osób. W tej chwili linię metra o długości 4 km buduje również półmilionowy Lipsk.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
BSWolf
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 18:01, 07 Mar 2010 |
|
a moglbys Slaworow wrzucic z tej ksiazki o szybkiej komunikacji miejskiej fragment dotyczacy planowanej budowy metra ? |
|
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Nie 18:26, 07 Mar 2010 |
|
Nie mogę bo nie mam tej książki. Fragment powyżej znalazłem na innym forum (niedotyczącym eksploracji - żeby nie było...) |
Ostatnio zmieniony przez Slaworow dnia Nie 18:27, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
BSWolf
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 18:51, 07 Mar 2010 |
|
w sumie te prace projektowe to tez ciekawy temat, bo ile razy sie slyszy "a bo niemcy to projektowali metro" - ja czytelem o tym tylko w jednej pracy Malachowicza, i to byly doslownie dwa wersy. W Archiwum Budowlanym nic nie wiedza o takich projektach - teraz wlasnie pierwszy raz widze tutaj na forum jakis "projekt" ktory byl przez jakies instytucje brany mniej lub wiecej serio. Ciekawy temat. |
|
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Nie 21:07, 07 Mar 2010 |
|
Przy okazji jest to bardzo ciekawy projekt modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Np. budowa linii kolejowej na północy Wrocławia, łączącej trasę na oborniki z trasą na Wołów i Środę Śląską oraz modernizacja północnego odcinka obwodnicy kolejowej. Dziś już raczej nie ma mowy o takiej nitce. Nie znalazłoby to ekonomicznego uzasadnienia, ale może w latach 70tych takie jeszcze było. |
|
|
|
|
zolthar1
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:06, 29 Mar 2010 |
|
Witam Wszystkich !
Sledzę z zainteresowaniem wątek o metrze we Wrocławiu na Tym i na pokrewnym forum i widzę że nikt nie natrafił w necie na stronkę o podziemiach w Berlinie ( ponieważ jestem nowy muszę nabić 3 posty by zamieścić link ). |
|
|
|
|
zolthar1
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:09, 29 Mar 2010 |
|
A mozna tam znaleźć informację o starodawnym tunelu tramwajowym
pod rzeką Szprewą , zbudowanym jeszcze za cesarza Wilhelma 2go , czyli na przełomie XIX i XX wieku . |
|
|
|
|
zolthar1
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:16, 29 Mar 2010 |
|
Tunel ten w dzielnicy Treptow , zaczął przeciekać jeszcze przed 1szą wojną i musiał zostać zamknięty , tak że za Hitlera i za czasów 2giej wojny mało kto w ogóle o nim wiedział i pamiętał że coś takiego jest .Jedynie krótki fragment był wykorzystywany jako schron p-lot .
Specjalne tramwaje do jego obsługi ( musiały być obniżone ) dostarczyła znana firma AEG . |
|
|
|
|
zolthar1
Dołączył: 19 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wrocław
|
Wysłany:
Pon 23:29, 29 Mar 2010 |
|
A oto link: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
|
|
|
BSWolf
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 745
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Wto 10:11, 30 Mar 2010 |
|
i co to ma do rzeczy ? Ta strona i tak jest chyba wszystkim doskonale znana. |
|
|
|
|
Slaworow
Administrator
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 3208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław - Oder Vorstadt
|
Wysłany:
Wto 23:38, 30 Mar 2010 |
|
Oto prosty przykład, w jaki sposób we Wrocławiu powstają legendy o podziemnych tunelach, dworcach itd.
Pociąg z lotniska na stadion nadjedzie z opóźnieniem
Szanse na to, by przed Euro 2012 powstało połączenie kolejowe wrocławskiego lotniska ze stadionem, są bardzo niewielkie. Wszystko dlatego, że Polskie Linie Kolejowe, wciąż nie rozpisały przetargu na tę inwestycję
Projekt nowego terminalu na Strachowicach zawiera podziemny peron kolejowy. Dzisiaj jest on już gotowy w 66 proc. Władze miasta zaplanowały połączenie kolejowe lotniska ze stadionem, bo zwiększy to nie tylko atrakcyjność portu i stadionu, ale też całego Wrocławia, bo pociągiem będzie można szybko dotrzeć do centrum miasta. Podobnie uważa Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska i podaje kolejny argument za połączeniem kolejowym: - To będzie również wielkie ułatwienie dla mieszkańców Dolnego Śląska. Jeśli bilet tanich linii lotniczych kosztuje 100-200 zł, a za taksówkę z centrum miasta na lotnisko muszą zapłacić 40 zł, to atrakcyjność takiego wylotu spada, bo za duży jest stosunek kosztu dojazdu na lotniska do ceny biletu. Gdyby była kolej, mielibyśmy więcej pasażerów.
Za dwa tygodnie podziemny peron kolejowy na wrocławskim terminalu ma być gotowy. Problem w tym, że może stać jeszcze długo kompletnie nieużywany. Za wybudowanie czterokilometrowego odcinka z lotniska do Żernik są odpowiedzialne Polskie Linie Kolejowe. Kłopoty z inwestycją są co najmniej od kilku miesięcy, bo PLK długo nie mogło dogadać się z miastem co do tego, jak ma połączenie przebiegać - pod ziemią czy na powierzchni. PLK tłumaczyło, że nie ma pieniędzy, by budować tunel, a miasto upierało się przy tym wariancie, bo inny kolidowałby z rozbudową alei Stabłowickiej. Ostatecznie stanęło na tym, że Wrocław wydłuży nad aleją wiadukt, który będzie kosztować kilkanaście milionów złotych, a PLK ma puścić ruch kolejowy w kierunku lotniska na ziemi. (...)
Reszta:
[link widoczny dla zalogowanych]
<center>a teraz jaka jest prawda?</center>
W Porcie Lotniczym Wrocław rozpoczęła się budowa tunelu, który połączy nowy terminal z przyszłą stacją kolejową. Na poziomie minus jeden powstaje wykop pod sześćdziesięciometrowy pieszy łącznik.
Zgodnie z projektem pasażerowie będą przechodzić tunelem z nowego terminalu na teren podziemnego peronu stacji kolejowej Wrocław-Lotnisko. Według założeń długofalowego planu rozwoju Wrocławia nowa linia kolejowa połączy w przyszłości lotnisko z centrum miasta.
- Nowy terminal powstaje na wiele lat. Już teraz stawiając fundamenty, musimy uwzględnić długoterminowe plany i przygotować piesze połączenie z planowaną stacją kolejową. Dzięki temu przyszła budowa peronu kolejowego nie spowoduje konieczności przebudowy dróg dojazdowych do budynku terminalu - mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu z ramienia Portu Lotniczego Wrocław.
Koszt budowy pieszego tunelu to ok. 1 mln zł. Port Lotniczy oraz władze samorządowe Wrocławia i Województwa Dolnośląskiego wspólnie zabiegają w PKP PLK o przyspieszenie budowy połączenia kolejowego jeszcze przed UEFA EURO 2012.
(...)
informacja prasowa...
Czyli nie żaden tunel kolejowy, ale podziemny łącznik pieszy do przyszłej stacji. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pon 20:04, 05 Kwi 2010 |
|
Dziwne że ludzie dali się na to nabrać, ponieważ na zdjęciach dołączonych do artykułu można zauważyć że tunel ma około 4 metrów wysokości a więc za mało żeby zmieścił się tam pociąg. Gazeta Wrocławska i Wyborcza odkąd pamiętam publikują artykuły ze zmanipulowanymi informacjami lub po prostu artykuły zawierające same "farmazony". Przykładem może być tutaj artykuł: "Wrocław miasto wieżowców!" opublikowany jakiś czas temu w jednej z tych gazet. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |